Z życia parafii

25 maja 2008 Msza Święta prymicyjna

Dnia 25 maja, w naszej parafii, gościliśmy ks. Marcina Piliszko, który odprawił Mszę Świętą prymicyjną. Okolicznościowe kazanie wygłosił ks. Janusz w którym nawiązał do fragmentu Pisma św. z obrazka prymicyjnego „Nie bój się, wierz tylko Mk5,36 ”. Jest to pewnego rodzaju motto życiowe kapłana. Po Mszy świętej uczestniczyliśmy w procesji eucharystycznej do czterech ołtarzy, przygotowanych w parku. Po uroczystościach ksiądz Marcin udzielił prymicyjnego błogosławieństwa.

[Więcej zdjęć...]

17 maja 2008 Na pielgrzymkę czas

Gdy większość mieszkańców Rymanowa Zdroju, pochłonięta była smacznym snem, w sobotni poranek 17 maja 2008 roku, radosna grupa dzieci i młodzieży była już gotowa do pielgrzymki. Cel szczytny - Jasna Góra w Częstochowie. Rozpoczęliśmy modlitwą, prosząc Boga o szczęśliwą podróż. W drodze odwiedziliśmy sanktuarium Świętego Krzyża w Górach Świętokrzyskich. Traktem Królewskim od Nowej Słupi weszliśmy na wzniesienie. Z historia i legendami dotyczącymi tego miejsca zapoznaliśmy się w autokarze, a informacje przygotowała Edyta Wołczańska. Uczciliśmy relikwie Krzyża Świętego, zwiedziliśmy Świątynie, Muzeum Misyjne i kryptę Jeremiego Wiśniowieckiego.

Miejscem najbardziej przez nas oczekiwanym była Jasna Góra. Z jej historią zaznajomiła nas Dominika Dzidziul. Uczestnicząc we Mszy Świętej czuliśmy wielką jedność z pokoleniami pielgrzymów, którzy uświęcali się na tym miejscu. Dużym przeżyciem było nabożeństwo Apelu Jasnogórskiego w Kaplicy Matki Bożej. Wielu z nas pierwszy raz znalazło się na tym miejscu. Trudno było ukryć wzruszenie. Spotkanie z Matką Bożą uspokoiło serca, dodało otuchy.

W drugim dniu zwiedziliśmy Skarbiec, Muzeum, Sale Rycerską, ekspozycję Drogi Krzyżowej Dudy - Gracza. Podziwialiśmy panoramę Częstochowy z wieży Sanktuarium. Na końcu naszego pobytu w tym miejscu, pożegnaliśmy się z Matką Bożą i udaliśmy się do Krakowa. Ciekawe informacje na temat Grodu nad Wisłą przedstawiła Monika Kuczwar. Na Wawelu zwiedziliśmy Skarbiec i Zbrojownie oraz Sale Królewskie. Następnie udaliśmy się na Rynek Krakowski, Gdzie uczestnicy wycieczki mieli okazję samodzielnie zwiedzieć Kościół Mariacki, Sukiennice. Niepowtarzalna atmosfera tego miejsca dała nam wiele satysfakcji.

Modlitwą różańcową wyrażaliśmy wdzięczność Bogu i ludziom, za zorganizowany czas, za wiele przeżyć duchowych i ciekawe miejsca, które odwiedziliśmy. Wracając do domu ubogacaliśmy się piosenkami o wycieczce, które sami ułożyliśmy.

[Teksty naszych piosenek - śpiewaj z nami!]

8 maja 2008 Odpust parafialny

W piękny majowy czas nasza parafia przeżywa corocznie święto z okazji wspomnienia św. Stanisława bp. Męczennika - patrona Polski a zarazem patrona naszej parafii. Msza św. odpustowa odbyła się wieczorem o godzinie 18-tej. Głównym celebransem i kaznodzieją był Krzysztof Hasinger zaś współcelebransami – ks. Janusz Łuc i ks. Janusz Zajdel - brat księdza Proboszcza. Księża z dekanatu służyli ludziom w konfesjonałach. A byli to, ks. dziekan Andrzej Chmura, ks. vice-dziekan Wiesław Słotwiński, oraz ojciec duchowny dekanatu ks. Kazimierz Piotrkowski. Po Mszy Św. odbyła się procesja wokół kościoła. Na koniec gromkim głosem zgromadzeni odśpiewali „Boże coś Polskę…” - hymn radości i chwały podsumował uroczystość.

6 maja 2008

Ciekawe spotkanie z ciekawym człowiekiem

W dniu 6 maja mieliśmy okazje przeżyć przygodę z gwiazdami. Ks. Wiesław Słotwiński Proboszcz parafii Królik Polski wprowadzał nas w tajemniczy świat kosmosu. Jego interesujące artykuły można poczytać w czasopiśmie „Wiedza i Życie”. Ks. Wiesław należy do Towarzystwa Miłośników Astronomii. Organizatorem spotkania była Prezes Akcji Katolickiej - Małgorzata Śliwka. Dziękując za spotkanie oświadczyła, że ciąg dalszy nastąpi. Wprosiliśmy się do księdza, do jego obserwatorium astronomicznego, gdzie będzie można obserwować niebo przez teleskopy i lunety oraz usłyszeć fascynujące opowieści o kosmosie. W związku z tym zapraszamy wszystkich ciekawych świata i podróży po gwiazdach i galaktykach na kolejne spotkanie. Termin spotkania zostanie podany w późniejszym czasie

1 maja 2008 Chwalcie łąki umajone…

Miesiąc maj, najpiękniejszy miesiąc w roku, gdy przyroda zachwyca nas swoją cudownością poświęcony jest Matce Bożej. Codzienne nabożeństwa w kościele jak i przy kapliczkach przydomowych gromadzą dorosłych młodzież i dzieci. Śpiew litanii loretańskiej rozlega się po okolicy Posady Górnej i Rymanowa Zdroju. Zaś około godziny 20-tej ze wzgórza ul. Ogrodowej rozlega się głos trąbki. Piękne melodie dla Matki Bożej i ku uciesze ludziom wygrywa p. Józef Kwolek.