| Wspólnoty parafialne | | Wszystkie wspólnoty | | |
|  | ||
| Akcja Katolicka - Adopcja Serca | 
| 
 Zauważa na początku trzeciego tysiąclecia wiele nadziei na lepszą przyszłość ale także niepokojące trendy: osłabianie więzi rodzinnych, preferowanie bez stresowego stylu wychowania dzieci, fałszywie rozumianą wolność, zanik poczucia odpowiedzialności za dobro wspólne narodu i środowiska. Odpowiedzialność za sytuację religijną i społeczną, oraz odpowiedzialność za wychowanie młodego pokolenia przerzuca się na szkołę i Kościół. Mając świadomość takiej sytuacji jako Stowarzyszenie podejmuje próbę odwrócenia powyższych niebezpiecznych zjawisk. Pani Prezes dostrzegając w wychowaniu zanik wrażliwości na potrzeby innych, a skupianie się na samym sobie i własnych problemach, we wrześniu 2003 zaproponowała członkom, kapłanom i katechetom konkretną akcję „Adopcja Serca” jako pomoc Szkole w Kamerunie - diecezji ks. bp. Jana Ozgi. Inicjatywa uwrażliwiania dzieci i młodzieży na problem analfabetyzmu w krajach misyjnych została mile przyjęta . Szkoła liczy 300 uczniów i jest prowadzona przez s. Goretti Bober ze Zgromadzenia Sióstr Michalitek. Pomysł nazwaliśmy "Szkoła dla Szkoły". Koncepcja opiera się na dobrowolności, chrześcijańskim zatroskaniu i solidarności uczniowskiej. Poszczególne klasy obejmują opieką jedno dziecko ze szkoły w Ngemelendouka. Koszt utrzymania jednego ucznia przez cały rok wynosi 100 zł. Dzieląc go na miesiące i ilość uczniów w klasie otrzymujemy kwotę groszową, równowartość jednego wafelka w miesiącu. Klasa, która decyduje się pomóc któremuś z dzieci murzyńskich otrzymuje zdjęcie swojego kolegi, któremu pomaga. Jest to akcja systematycznej pomocy w ciągu roku 
		skierowana do dzieci w Kamerunie. Niezwykłość tej 
		akcji polega na tym, że dzieci pomagają dzieciom, odkładając ze swojego 
		kieszonkowego drobne kwoty i przeznaczają je na konkretne dziecko. 
		Podjęte działanie przyzwyczaja dziecko do systematyczności, 
		oszczędności, wspaniałomyślności na rzecz człowieka potrzebującego. 
		Systematyczna oszczędność jednych w klasie pozytywnie oddziałuje na 
		innych, szczególnie na dzieci, którym brak jest zdolności do 
		umartwienia.  |